دوستان عزیز خوشحال می شویم عکس و خاطرات خود را برای ما ارسال نمایید تا در وبلاگ با نام شما قرار گیرد « آخرین بروز رسانی وبلاگ 1392/09/01 »
کلاک كرج
ما آرزوي سلامتي و تندرستي براي شما داريم « آخرین بروز رسانی وبلاگ 1392/09/01 »

کلاک كرج
قالب وبلاگ
نويسندگان
استخاره آنلاین با قرآن کریم

آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های کلاک و آدرس kalak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





< !تصاوير تصادفي>
کد رایگان چت روم دنیا

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

امامزاده های کرج
   امامزاده ها به خاطر قداست و معنویت می توانند به عنوان یک فضای فرهنگی مذهبی تبلیغی و نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی در جامعه مطرح شوند.
شهرستان کرج نیز دارای امامزاده های گوناگونی است که سه امامزاده حسن، امامزاده محمد و امامزاده طاهر این شهرستان پرزائرترین امامزاده های این شهر به شمار می روند.
امامزاده حسن کرج که نسب آن به امام موسی کاظم (ع) می رسد، درست در بافت مرکزی این شهرستان (میدان شاه عباسی) قرار گرفته و هرروزه پذیرای سیل مشتقان به اماکن مذهبی و ائمه اطهار است.
روضه خوانی و توزیع نذورات توسط خود مردم از جمله برنامه های همیشگی در این امامزاده است و مردم اعتقاد دارند این امامزاده بسیار حاجت دهنده است.
علاوه بر قداست معنوی، رفت و آمد آسان و واقع شدن در بافت مرکزی شهر می تواند مسافران بیشتری از کرج و حتی دیگر شهرهای ایران را به این امامزاده جذب کند.
امامزاده محمد از نوادگان امام موسی کاظم (ع) یکی دیگر از امامزاده های کرج است که در خیابان انقلاب نرسیده به حصارک کرج واقع شده است.
گنبد لاجوردی و زیبای این امامزاده با دو مناره در خیابان انقلاب کرج خودنمایی می کند،دور تا دور این گنبد به عبارت "لااله الا الله" مزین است.
پرواز کبوتران در این امامزاده ،‌ فضایی معنوی تر را به انسان القا می کند و از سوی دیگر مزار بسیاری از شهدای کرج در این امامزاده واقع شده و گلزار شهدا در این امامزاده معمولا پر از گل و نذری های مردم است.
در منطقه مهرشهر کرج، نرسیده به عوارضی قزوین نیز گنبدهای امامزاده طاهر کرج سربه فلک کشیده تا در فضایی آرام پذیرای زائران امامزاده طاهر پسر امام زین العابدین (ع) باشد.
مزار بسیاری از هنرمندان از جمله غلامحسین بنان، احمد محمود، هوشنگ گلشیری، علی اصغر بهاری، حبیب الله بدیعی، حسین قوامی و احمد شاملو در این امامزاده واقع است.
وادی امامزاده طاهر کرج در گاههای شهادت ائمه اطهار مملو از جمعیت زایران است.
این امامزاده همچنین در مناسبتهای سالگرد فوت هنرمندان پاتوق ادیب دوستانی است که در محفل نورانی و مقدس این امامزاده آیینهای فرهنگی نیز اجرا می کنند.
"علیرضا دهقان مهرجردی" ، مسوول حفظ و احیا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرج می گوید: این امامزاده ها پیش از این دارای بناهای تاریخی بودند که متاسفانه در گذر زمان از بین رفته است.
به طور مثال بنای اصلی امامزاده محمد کرج بنای خشتی مربوط به دوران صفوی بوده است.
اکنون اداره اوقاف بناهای کاملا مدرن و جدیدی برای این امامزاده ها ساخته و اگرچه این امامزاده ها اثر تاریخی نیستند اما به عنوان جاذبه های گردشگری مذهبی در کرج شناسایی شده اند.
این امامزاده ها سرمایه های معنوی شهر کرج هستند که علاوه بر قداست معنوی می توانند از بعد گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرند.
به هرحال با توجه به جایگاه امامزاده ها در دین اسلام و ایرانیان ، این اماکن مقدس می توانند بیش از این مورد توجه قرار گیرند و با فراهم آوردن امکانات رفت و آمد مناسب ضمن جذب گردشگران زائر به شناساندن هرچه بهتر آن بزرگان اهتمام ورزید
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, ] [ 23:49 ] [ حامد آزادواری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لطفا جهت تكميل اطلاعات و اخبار هاي گذشه كلاك و نگهداري آنها با ما تماس بگيريد
موضوعات وب
< !آب و هوای کلاک >
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 364
بازدید کل : 15412
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک

خرید بک لینک